Puerto Rico Love

Och ännu en gång åkte jag och Jordan till Puerto Rico, denna gången i en hel vecka! Och vi hade det så himla bra.

Vi bodde i Condado denna gången, på ett av Hiltons hotell. Hotellet var jättefint och Condado är fullt av restauranger och barer som är öppna dygnet runt och många unga som bor där. Sist bodde vi i Old San Juan som är fanatstiskt fint men ett lugnare område. Old San Juan är helt klart vackrare men det finns mer att göra i Condado. På förmiddagarna låg jag vid poolen eller stranden när Jordan var på gymmet sen träffades vi och sprang utomhus nästan varje dag! Vi upptäckte att en löptur till Old San Juan bara tog cirka 30 min så vi började göra det dagligen.

Vi gick ut varje kväll och åt middag på olika restauranger och antingen hoppade vi runt mellan olika barer eller gick till en mer klubbaktig lounge.

Vi åkte äntligen på kanotturen jag ville göra sist vi var i Puerto Rico. Man paddlar genom en djungel nästan och det är efter solen gått ner så det är mörkt. Sen kommer man ut till en stor lagun där det finns mikrobiologiska alger som lyser i mörkret när man rör vattnet! Det var så himla häftigt, men det roligaste var ju att försöka paddla synkroniserat med Jordan som blev sur för att jag körde mitt eget race haha.

Vi besökte även en jättefin regnskog där vi vandrade runt och kollade på växter, utkiksplatser och flera fina vattenfall. Sista dagen hyrde vi cyklar och cyklade till första baren vi tog en öl på första gången vi var i Old San Juan, till ett konst galleri och andra platser.

En av de bästa resorna jag har haft med min babe, massor av bilder nedanför!

And once again me and Jordan traveled to Puerto Rico, this time for a full week! And we had the best time.

We stayed in Condado this time, at one of Hiltons hotels. The hotel was really pretty and Condado is full of young people, restaurants and bars that are open 24 hours. Last time we stayed in Old San Juan that has a slightly older crowd but its more beautiful as well. During the day I went to the pool and beach while Jordan was at the gym then we met up an ran outside together! We realized it was only about 30 min to run between Condado and Old San Juan so we started doing that almost every day.

At night we always went out for dinner at one of the restaurants and then we went bar hopping or stayed for a longer time at one of Condados lounge/clubs.

This time we went on the kayak trip I wanted to do so bad last time! You paddle through a jungle almost with trees on both sides and the sun is down so you can barely see anything. Then you come out to the big lagun where there are microbiological algae that glow in the dark when you touch the water! So cool. But the bets part was to try and paddle synchronized with Jordan and he got mad at me cause i was doing my own thing haha.

We also visited a huge rainforest. We walked by several waterfalls, thousands of different plants and trees and took and saw the view of Puerto Rico from a tower. On our last day we rented bikes and we biked to the first bar we had a beer at when we came to Old San Juan the first time, to art galleries and other places.

This was definitely one of the best trips we have been on together, can’t wait to travel more with him. Pics below!

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage

IMG_4470 IMG_4473 IMG_4474 IMG_4477 IMG_4479 IMG_4502 IMG_4504 IMG_4507 IMG_4508 IMG_4509 IMG_4518 IMG_4519 IMG_4517 IMG_4521 IMG_4522 IMG_4523 IMG_4526 IMG_4531 IMG_4532 IMG_4535 IMG_4540 IMG_4543